A keresőoptimalizálási folyamat egyik, talán leghangsúlyosabb része a külső linképítés (Offsite SEO). Ezt a tevékenységet érdemes megalapozni a külső linkek elemzésével, egy teljes külső linkprofil audittal, amely során beazonosítható, hogy hol vannak gyengeségek, melyik tartalmi elemnél milyen kulcsszóra lenne érdemes külső linkekkel ráerősíteni. Ha a vizsgálat konkurencia elemzést is tartalmaz, akkor egyből láthatóvá válnak a hiányosságok, ami nem feltétlenül mennyiségi kérdés: témától függően gyakran találkozhatunk olyan oldalakkal, amikre adott esetben csak 1-2 – viszont kifejezetten jó minőségű – link mutat, és akár ez is elég lehet, hogy a kiválasztott kulcsszóra a kereső első találati oldalán jelenjen meg.
A stratégiailag megalapozott SEO linképítés tehát előre eltervezett, céltudatos tevékenység, amely során a megfelelő kulcsszavakra, előre meghatározott horgonyszövegekkel, minőségileg a konkurenciát minimum elérő, de inkább jobb minőségű MOZ DA értékkel rendelkező domaineken hozunk létre, tematikailag témába vágó szövegben elhelyezett linkeket. Fontos tehát az is, hogy a cikk tartalma nem csak, hogy olvasható, de tematikailag is releváns legyen, és hogy a látogatók – viselkedési elemzésük alapján – is elégedetten távozzanak az oldalról, lehetőleg tovább kattintva a PR cikkben elhelyezett hivatkozásra.
Még egy stratégiailag megalapozott, SEO linképítési terv alapján haladva sem könnyű megtalálni azon oldalakat, ahol megfelelő linkeket tudunk elhelyezni, ráadásul jó minőségben megírt szöveggel. A keresésre és a cikkírásra fordított időről, a beazonosított honlap tulajdonosával történő oda-vissza levélváltásokról nem is beszélve.
Ezért a legtöbb SEO szakember és ügynökség olyan forrásokkal dolgozik, ahol tulajdonképpen rendelésre készülnek a linkek, azaz egy stratégiai SEO tervezet alapján, az abban megjelölt erősségű domainen, a megadott karakterszámmal, jó minőségi cikkek íródnak és kerülnek publikálásra, a tervben meghatározott horgonyszöveggel.
Mint online marketin ügynökség, mi is sokáig másokra támaszkodtunk a linképítési folyamat kapcsán. Katalógus-linkektől, a vendégblogoláson át, egész a PBN (Private Blog Network) jellegű oldalakon elérhető linkelhelyezésig mindenféle SEO stratégiával próbálkoztunk – és bár ezek is működhetnek, különösen, ha a hivatkozó domainek minőségét mindig magunk is ellenőrizzük, és a publikált szövegeket és linkeket is mindig átolvassuk, azonban hosszú távon kiderült, hogy egyrészt ez nagyobb mennyiségű linképítésnél nagyon sok energiát igényel, másrészt nagyon nehéz jó domain forrásokat, minőségi linkszolgáltatókat találni.
Sajnos a magyar piacon nagyon kevés a minőségi linképítési szolgáltatás, és arányait tekintve csak 10-ből 1 vásárolt linknek volt végül az utólagos kiértékelésünk szerint olyan szempontból értelme, hogy az a keresőben elért helyezést is befolyásolta. Nagyon sokszor kaptunk gyenge minőségű oldalon helyesírási hibáktól hemzsegő szöveget, amiket csak rengeteg idő és energiaráfordítással tudtunk helyrehozni, és sajnos a gyenge minőségű domainekből kifolyólag még ezután sem volt biztos, hogy eredményt érünk el velük.
Közben az egy növekvő ügyfélkörünk számára egyre több cikk megírására és domainre volt szükségünk, ezért végül kiteszteltük azokat a szolgáltatásokat, ahol rendelésre készültek a linkek, és megütötték az elvárt minőségi mércét is, valamint saját minisite-okat is létrehoztunk magas MOZ DA értékű domaineken, hogy ezekkel is támogassuk saját és ügyfeleink honlapjait.
Folyamatosan kutattuk – és kutatjuk máig is – a lehetőségeket, feltérképeztük a piacot, és partnereink lettek azok a linképítő szolgáltatások, akik valóban értik a szakmájukat, és mivel saját magunkat is kiképeztük közben az értékes domainek beazonosítására, megvásárlására, a blogok, honlapok természetes hatású felépítésére, és kommunikációs szakemberekből álló profi szövegíróink is lettek, így mostanra teljeskörű linképítési szolgáltatást alakítottunk ki, amivel folyamatosan javuló pozíciókat érünk el saját-, és ügyfeleink oldalain is.